Politica de confidențialitate


INFORMARE CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

 

Actualizat în: 4 martie 2024

 

CINE SUNTEM ȘI CARE ESTE OBIECTUL ACESTEI POLITICI? 

Asociația Habitat for Humanity România (denumită în continuare Habitat) este o organizație creștin-ecumenica, nonguvernamentală, non-profit şi de utilitate publică, care urmărește ajutarea în orice fel la îmbunătățirea standardului de locuire a persoanelor care locuiesc în condiții vitrege, atât în România, cât şi în lume. Sediul nostru social este în București, Str. Naum Râmniceanu nr. 45A, et. 1, ap. 3, sector 1 și suntem identificați prin codul fiscal nr.15391896.

Această politică de confidențialitate descrie modul în care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal dacă sunteți un participant în proiectele noastre sau un utilizator ori vizitator al site-ului nostru web.

De asemenea, întrucât HABITAT este permanent preocupată de asigurarea unei experiențe de participare la proiectele noastre cât mai plăcute și mai sigure, depunem toate eforturile pentru a oferi celor interesați informații, respectiv: newslettere, invitații la evenimente, campanii – cu privire atât la proiectele și activitatea noastră cât și la cele ale partenerilor noștri (denumite în mod colectiv „Newsletter”) în termeni și condițiile prezentate pe site-ul nostru web.

 

CE FEL DE DATE CU CARACTER PERSONAL PRELUCRĂM?

Colectăm și prelucrăm doar acele date personale ale dumneavoastră care ne sunt necesare pentru a vă putea oferi o experiență cât mai bună de participare și implicare în proiectele noastre și utilizare a paginii noastre web. Astfel, datele cu caracter personal pe care le prelucrăm pot include cu titlu de exemplu:

  1. 1. date pentru identificarea dumneavoastră: nume, prenume, nume de utilizator, precum și orice alte date personale pe care alegeți să le împărtășiți cu noi pentru accesarea paginii noastre web și participarea în proiectele noastre;
  2. 2. date de contact: adresa fizică, număr de telefon, adresa de email;
  3. 3. date pe care ni le puneți la dispoziție cu ocazia creării contului de utilizator pe pagina noastră web, înregistrării, actualizării datelor sau renunțării la Newsletter, precum și cu ocazia înregistrării și participării la evenimentele organizate sau sprijinite de noi;
  4. 4. cont bancar și alte informații financiare pentru desfășurarea unei relații contractuale, dacă este cazul;
  5. 5. date tehnice, inclusiv adresa IP: informații despre accesul dumneavoastră pe pagina noastră web, în aplicațiile dezvoltate de noi sau accesarea Newsletterelor, materialelor și comunicărilor pe care vi le trimitem în contul de utilizator, telefonic sau pe e-mail;
  6. alte date pe care alegeți să ni le puneți la dispoziție.

 

CUM COLECTĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ PERSONALE?

HABITAT colectează în format fizic și electronic doar acele date personale pe care dumneavoastră ni le furnizați în mod voluntar, cât și informațiile disponibile din surse publice, astfel: 

a. în cazul înscrierii sau participării în/la proiectele noastre sau în discuțiile prealabile acestora; 

b. prin intermediul paginii noastre web, cu ocazia înregistrării în contul dumneavoastră de utilizator/participant;

c. prin înregistrarea pentru primirea Newsletterului; 

d. atunci când ne contactați prin e-mail, dacă vă exprimați interesul cu privire la evenimentele noastre sau dacă vă manifestați interesul de a fi angajat sau contractat de asociația noastră sau de a colabora cu noi;

e. în cazul în care ne întâlnim la un eveniment și spre exemplu facem schimb de cărti de vizită; 

f. cu ocazia accesării altor informații disponibile pe baza de înregistrare.

Vă reamintim că aveți libertatea deplină de a ne furniza aceste date personale. Cu toate acestea, în lipsa acestora, desfășurarea anumitor raporturi contractuale nu vor fi posibile.

 

CARE ESTE SCOPUL ÎN CARE VĂ PRELUCRĂM DATELE PERSONALE ȘI CARE SUNT TEMEIURILE LEGALE ALE ACESTOR PRELUCRĂRI?

Pentru orice prelucrare a datelor dumneavoastră cu caracter personal HABITAT vă va informa cu privire la scopul în care se face respectiva prelucrare, cu titlu de exemplu astfel:

  1. Înscrierea și participarea în/la evenimentele/proiectele noastre: Prelucrăm toate datele personale pe care ni le puneți la dispoziție, precum și orice alte date care ne sunt necesare pentru participarea în/la proiectele noastre, cu respectarea dispozițiilor legilor în vigoare în materia voluntariatului și sponsorizărilor, cat și pentru alte activități și acțiuni derivate din încheierea și executarea contractelor.

  2. Comunicări și Newslettere: în situația în care deja ne sunteți participant/utilizator sau dacă ne-ați contactat în scop profesional sau de voluntariat, prelucrăm  datele dumneavoastră personale pe baza interesului legitim de a vă transmite comunicări specifice, Newsletterele, de interes pentru dumneavoastră și de asemenea inclusiv invitații la evenimentele noastre și ale partenerilor noștri.

Dacă doriți să vă abonați la Newsletterul nostru, la momentul abonării dumneavoastră (prin intermediul paginii noastre web sau printr-o altă formă de solicitare directă) vă vom solicita consimțământul cu privire la prelucrarea datelor personale pentru a vă putea furniza respectivele servicii la care ați solicitat abonarea;

Organizarea de evenimente cu scop de promovare, instruire, scop științific sau profesional: Acestea pot include înregistrări video ale activităților desfășurate și ale accesului în respectivele locații;

Orice prelucrare a datelor dumneavoastră în scopurile menționate anterior are la bază unul dintre următoarele temeiuri:

  1. 1. Executare a unui contract privind participarea la proiectele noastre, caz în care sunt prelucrate următoarele date personale: datele dumneavoastră de identificare (în calitate de persoană fizica sau de reprezentat ori alt angajat al unui client persoană juridică), datele de contact și poziția dumneavoastră 

2. Îndeplinirea unor obligații prevăzute de dispozițiile legale în sarcina noastră (i.e. privind prevenirea și combaterea spălării de bani și necesitatea cunoașterii clientelei), în măsura îndeplinirii condițiilor privind aplicabilitatea acestora – fiind prelucrate pe acest temei datele de contact și CNP-ul, seria și nr.CI sau ale pașaportului acționarilor/asociaților; 

3. Consimțământ, cu privire la transmiterea newsletterelor sau a invitațiilor la evenimentele HABITAT – pentru prelucrarea datelor dumneavoastră de identificare și de contact.

 

CARE SUNT DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL? 

Vă reamintim că în calitate de persoană vizată aveți următoarele drepturi cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră personale:

Dreptul de a vă retrage consimțământul

Atunci când prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal se bazează pe consimțământul dvs. ca temei legal, aveți dreptul de a vă retrage consimțământul în orice moment, contactându-ne prin intermediul informațiilor de contact enumerate în partea de jos a acestei Politici de confidențialitate.

Dreptul de acces la informații

Aveți dreptul de a primi informații cu privire la faptul că prelucrăm date cu caracter personal despre dvs. și, în astfel de cazuri, de a primi o copie a datelor cu caracter personal, inclusiv informații privind scopurile prelucrării, categoriile de date cu caracter personal prelucrate, categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal, perioadele de păstrare, drepturile dvs. cu privire la prelucrare, existența procesului decizional automatizat (inclusiv crearea de profiluri), informații privind garanțiile corespunzătoare referitoare la transferul datelor dvs. cu caracter personal către țări din afara UE/SEE și, dacă datele cu caracter personal nu au fost colectate de la dvs.

Dreptul la rectificare

În cazul în care datele cu caracter personal pe care le prelucrăm despre dvs. sunt inexacte, incomplete sau nu sunt actualizate, aveți dreptul de a ne solicita să rectificăm sau să completăm aceste date cu caracter personal fără întârzieri nejustificate.

Dreptul de a fi uitat

Deseori aveți dreptul de a solicita ștergerea datelor dvs. personale fără întârzieri nejustificate. Acesta este cazul atunci când:

(i) datele cu caracter personal nu mai sunt necesare în scopurile pentru care au fost prelucrate,

(ii) vă retrageți consimțământul și nu există un alt temei legal pentru prelucrare,

(iii) v-ați opus prelucrării datelor dvs. cu caracter personal în scopuri de marketing direct sau prelucrării bazate pe interesul legitim ca temei juridic și nu putem demonstra motive pentru prelucrare care să prevaleze asupra intereselor dvs., drepturilor și libertăților personale,

(iv) prelucrarea nu are loc pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unor drepturi legale,

(v) datele cu caracter personal au fost prelucrate în mod ilegal sau

(vi) datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale.

Dreptul de opoziție

Aveți dreptul de a vă opune în orice moment prelucrării datelor cu caracter personal ce se realizează în baza interesului legitim că temei legal, inclusiv, de exemplu, crearea de profiluri. În plus, aveți întotdeauna dreptul de a vă opune prelucrării datelor dvs. personale în scopuri de marketing direct. În acest caz, vom înceta să prelucrăm datele cu caracter personal, cu excepția cazului în care putem demonstra motive legitime pentru prelucrare care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților dumneavoastră sau dacă prelucrarea are loc pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unor pretenții legale.

Dreptul la restricționarea prelucrării

În anumite circumstanțe, aveți dreptul de a ne solicita să restricționăm prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal. Acesta este cazul atunci când

(i) considerați că datele cu caracter personal nu sunt corecte și așteptați răspuns al  verificării noastre a exactității datelor cu caracter personal,

(ii) prelucrarea este ilegală și, în loc să ștergeți datele cu caracter personal, doriți că prelucrarea să fie restricționată,

(iii) nu mai avem nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar aveți nevoie de ele pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unor pretenții legale sau

(iv) atunci când v-ați opus prelucrării pe baza unui interes legitim și așteptați un răspuns cu privire la faptul dacă motivele noastre legitime prevalează asupra celor ale dumneavoastră. 

Dreptul la portabilitatea datelor

Atunci când datele cu caracter personal pe care ni le-ați furnizat sunt prelucrate prin mijloace automatizate și pe baza consimțământului dvs. sau pe baza unui contract cu dvs. că temei juridic, aveți dreptul de a obține datele dvs. cu caracter personal într-un format utilizat în mod obișnuit și care poate fi citit automat și de a solicita că aceste date cu caracter personal să fie transmise unui alt operator.

Dreptul de a face plângere

Aveți dreptul de a depune plângere cu privire la prelucrarea de către noi a datelor dumneavoastră cu caracter personal la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal ce are sediul în Bdl. G-ral Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, România (in continuare ANSPDCP).

Dacă aveți orice nelămuriri sau întrebări cu privire la drepturile și prelucrarea datelor dumneavoastră personale sau dacă doriți să ne adresați vreo solicitare sau să vă exercitați oricare din drepturile dumneavoastră cu privire la prelucrarea datelor personale, vă rugam să ne contactați la sediul nostru sau folosind metodele de contact din finalul prezentei informări.

Vă asigurăm că vom analiza fiecare întrebare și fiecare solicitare și vă vom comunica răspunsurile și masurile luate în acest sens cat mai rapid posibil, însă nu mai târziu de o lună de la momentul înregistrării solicitării dumneavoastră. Dacă avem nevoie de mai multe informații din partea dumneavoastră sau dacă întâmpinăm dificultăți în soluționarea cererii dumneavoastră, vă vom informa fără întârziere și cu privire la această  situație.

Dacă veți considera că nu am soluționat toate cererile dumneavoastră sau sunteți nemulțumiți de răspunsurile care vă sunt oferite, puteți formula o plângere către ANSPDCP sau vă puteți adresa instanțelor de judecată competente.

 

COOKIE-URI

Utilizăm cookie-uri și alte tehnologii de urmărire similare pentru a ne ajuta să facem site-urile noastre web funcționale prin activarea anumitor funcții, pentru a îmbunătăți site-ul web și pentru a realiza activități de marketing mai bune și mai bine personalizate. Pentru mai multe informații despre utilizarea cookie-urilor, vizitați Politica noastră privind cookie-urile. 


CANALELE NOASTRE DE SOCIAL MEDIA

Prelucrăm în mod legitim datele cu caracter personal accesate prin intermediul canalelor noastre de social media atât în scopul promovării noastre și a proiectelor noastre cât și pentru a interacționa cu participanții existenți, cei potențiali precum și partenerii noștri. Datele cu caracter personal sunt prelucrate atât timp cât este necesar pentru a îndeplini scopurile prelucrării. Pentru informații privind prelucrarea de către platforme a datelor cu caracter personal în legătură cu vizita dvs. pe canalele noastre de social media, cum ar fi Facebook Instagram, Linkedin, etc. vă rugăm să consultați politica de confidențialitate a platformelor respective.

 

CÂT PĂSTRAM DATELE DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER PERSONAL? 

Dacă ați optat să primiți comunicări prin Newsletter, vom stoca datele dumneavoastră pentru a vă furniza acest serviciu timp de 2 ani de la ultima dumneavoastră interacțiune cu comunicările transmise. După trecerea acestei perioade de 2 ani, vă vom solicita din nou consimțământul pentru ca dumneavoastră să puteți beneficia în continuare de Newsletter dacă doriți acest lucru.

În orice caz și moment, dacă hotărați că nu mai doriți să beneficiați de Newsletterul nostru și vă retrageți consimțământul, nu vom mai prelucra datele dumneavoastră personale în acest scop.

Ca regulă generală, vom șterge datele dumneavoastră personale atunci când acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile în care au fost colectate sau când vă retrageți consimțământul în situația în care prelucrarea datelor dumneavoastră se întemeiază pe consimțământ. Reprezintă excepții de la această regulă cazurile în care prelucrarea datelor personale este necesară în baza unor prevederi legale sau dacă suntem îndreptățiți să continuam respectiva prelucrare. De asemenea, datele dumneavoastră personale vor putea fi păstrate de către noi pentru o perioada mai mare față de cele indicate anterior, numai în acele situații în care ștergerea imediată a acestora ar necesita suprascrierea sistemelor noastre de back-up și recuperare în caz de dezastru.

 

CE SE INTAMPLĂ CU DATELE PERSONALE ÎN RAPORT CU ALTE PERSOANE? 

HABITAT nu divulgă și nu transferă datele dumneavoastră personale către terți. Cu titlu de excepție de la această regulă, în situațiile în care divulgarea sau transferul se face în cadrul rețelei HABITAT, este necesar ori dacă suntem obligați prin lege, va vom informa în cel mai scurt timp posibil asupra acestui fapt, cu excepția cazului în care legea aplicabila ne interzice sau ne împiedică să facem o astfel de informare.

In cazul în care vom divulga sau transfera datele dumneavoastră personale către terți, vom face acest lucru cu respectarea dispozițiilor legale aplicabile și cu adoptarea de masuri pentru protecția, integritatea și securizarea acestora.

Pentru prelucrarea datelor personale putem folosi persoane împuternicite, (cu titlu de exemplu: prestatori și furnizori de: servicii IT, management de baze de date sau contacte, contabilitate, organizatori de evenimente). HABITAT va încheia cu toți acești împuterniciți contracte care reglementează regimul de prelucrare a datelor personale și asigură ca aceștia își asumă obligațiile legale de prelucrare a datelor personale și oferă un nivel adecvat de protecție și securizare al datelor personale și respectă întocmai dispozițiile legale aplicabile în materie.

 

CUM SECURIZĂM DATELE CU CARACTER PERSONAL? 

Toate datele personale prelucrate de către HABITAT sunt protejate împotriva amenințărilor, prin măsuri electronice și fizice de securitate și infrastructură IT corespunzătoare, dar și prin proceduri interne de management de personal și acces ce asigură descoperirea, notificarea și documentarea oricăror eventuale încălcări ale securității datelor cu caracter personal.

În  situația puțin probabilă a unei încălcări a securității datelor dumneavoastră cu caracter personal, în cazul în care descoperim o astfel de încălcare cu risc pentru drepturile și libertățile dumneavoastră, vom notifica Autoritatea Națională de Supraveghere privind Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal (in continuare ANSPDCP), și vă vom informa cu privire la aceasta  situație.

 

ACTUALIZAREA PREZENTEI POLITICI:

Ne rezervăm dreptul de a modifica această Politică de confidențialitate în orice moment. În cazul în care se modifică această Politică de confidențialitate, vom publica Politica de confidențialitate modificată pe www.habitat.ro, cu informații privind data la care modificările vor intra în vigoare. În plus, putem notifica modificările și prin alte mijloace adecvate.

Dacă nu ați găsit răspuns întrebărilor dumneavoastră în acest document sau dacă aveți  orice alte nelămuriri cu privire la datele dumneavoastră personale și/sau modul în care le prelucrăm  vă rugam să ne contactați folosind oricare din metodele de mai jos

– adresa de e-mail: dataprotection@habitat.ro

– adresa de corespondență: Str. Naum Râmniceanu, nr. 45A, et. 1, ap. 3, sector 1, București, 011616