INFORMARE CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Actualizat în: 4 martie 2024
CINE SUNTEM ȘI CARE ESTE OBIECTUL ACESTEI POLITICI?
Asociația Habitat for Humanity România (denumită în continuare Habitat) este o organizație creștin-ecumenica,
nonguvernamentală, non-profit şi de utilitate publică, care urmărește ajutarea în
orice fel la îmbunătățirea standardului de locuire a persoanelor care locuiesc în
condiții vitrege, atât în România, cât şi în lume. Sediul nostru social este în
București, Str. Naum Râmniceanu nr. 45A, et. 1, ap. 3, sector 1 și suntem
identificați prin codul fiscal nr.15391896.
Această politică de confidențialitate descrie modul în
care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal dacă sunteți un
participant în proiectele noastre sau un utilizator ori vizitator al site-ului
nostru web.
De asemenea, întrucât HABITAT este permanent preocupată
de asigurarea unei experiențe de participare la proiectele noastre cât mai plăcute
și mai sigure, depunem toate eforturile pentru a oferi celor interesați informații,
respectiv: newslettere, invitații la evenimente, campanii – cu privire atât la
proiectele și activitatea noastră cât și la cele ale partenerilor noștri
(denumite în mod colectiv „Newsletter”) în termeni și condițiile prezentate pe
site-ul nostru web.
CE FEL DE DATE CU CARACTER PERSONAL PRELUCRĂM?
Colectăm și prelucrăm doar acele date personale ale
dumneavoastră care ne sunt necesare pentru a vă putea oferi o experiență cât
mai bună de participare și implicare în proiectele noastre și utilizare a
paginii noastre web. Astfel, datele cu caracter personal pe care le prelucrăm
pot include cu titlu de exemplu:
CUM COLECTĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ
PERSONALE?
HABITAT colectează în format fizic și electronic doar
acele date personale pe care dumneavoastră ni le furnizați în mod voluntar, cât
și informațiile disponibile din surse publice, astfel:
a. în
cazul înscrierii sau participării în/la proiectele noastre sau în discuțiile
prealabile acestora;
b. prin
intermediul paginii noastre web, cu ocazia înregistrării în contul dumneavoastră
de utilizator/participant;
c. prin
înregistrarea pentru primirea Newsletterului;
d. atunci
când ne contactați prin e-mail, dacă vă exprimați interesul cu privire la
evenimentele noastre sau dacă vă manifestați interesul de a fi angajat sau
contractat de asociația noastră sau de a colabora cu noi;
e. în cazul
în care ne întâlnim la un eveniment și spre exemplu facem schimb de cărti de
vizită;
f. cu
ocazia accesării altor informații disponibile pe baza de înregistrare.
Vă reamintim că aveți libertatea deplină de a ne furniza
aceste date personale. Cu toate acestea, în lipsa acestora, desfășurarea
anumitor raporturi contractuale nu vor fi posibile.
CARE ESTE SCOPUL ÎN CARE VĂ PRELUCRĂM
DATELE PERSONALE ȘI CARE SUNT TEMEIURILE LEGALE ALE ACESTOR PRELUCRĂRI?
Pentru orice prelucrare a datelor dumneavoastră cu
caracter personal HABITAT vă va informa cu privire la scopul în care se face
respectiva prelucrare, cu titlu de exemplu astfel:
Dacă doriți să vă abonați la Newsletterul nostru, la
momentul abonării dumneavoastră (prin intermediul paginii noastre web sau
printr-o altă formă de solicitare directă) vă vom solicita consimțământul cu
privire la prelucrarea datelor personale pentru a vă putea furniza respectivele
servicii la care ați solicitat abonarea;
Organizarea
de evenimente cu scop de promovare, instruire, scop științific sau
profesional: Acestea
pot include înregistrări video ale activităților desfășurate și ale accesului
în respectivele locații;
Orice prelucrare a datelor dumneavoastră în scopurile menționate
anterior are la bază unul dintre următoarele temeiuri:
2. Îndeplinirea
unor obligații prevăzute de dispozițiile legale în sarcina noastră (i.e.
privind prevenirea și combaterea spălării de bani și necesitatea cunoașterii
clientelei), în măsura îndeplinirii condițiilor privind aplicabilitatea
acestora – fiind prelucrate pe acest temei datele de contact și CNP-ul, seria
și nr.CI sau ale pașaportului acționarilor/asociaților;
3. Consimțământ,
cu privire la transmiterea newsletterelor sau a invitațiilor la evenimentele
HABITAT – pentru prelucrarea datelor dumneavoastră de identificare și de
contact.
CARE SUNT DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ CU
PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL?
Vă reamintim că în calitate de persoană vizată aveți următoarele
drepturi cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră personale:
Dreptul de a vă retrage consimțământul
Atunci când prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal
se bazează pe consimțământul dvs. ca temei legal,
aveți dreptul de a vă retrage consimțământul în orice moment, contactându-ne
prin intermediul informațiilor de contact enumerate în partea de jos a acestei
Politici de confidențialitate.
Dreptul de acces la informații
Aveți dreptul de a primi informații cu privire la faptul
că prelucrăm date cu caracter personal despre dvs. și, în astfel de cazuri, de
a primi o copie a datelor cu caracter personal, inclusiv informații privind
scopurile prelucrării, categoriile de date cu caracter personal prelucrate,
categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal, perioadele de
păstrare, drepturile dvs. cu privire la prelucrare, existența procesului
decizional automatizat (inclusiv crearea de profiluri), informații privind garanțiile
corespunzătoare referitoare la transferul datelor dvs. cu caracter personal
către țări din afara UE/SEE și, dacă datele cu caracter personal nu au fost
colectate de la dvs.
Dreptul la rectificare
În cazul în care datele cu caracter personal pe care le
prelucrăm despre dvs. sunt inexacte, incomplete sau nu sunt actualizate, aveți
dreptul de a ne solicita să rectificăm sau să completăm aceste date cu caracter
personal fără întârzieri nejustificate.
Dreptul de a fi uitat
Deseori aveți dreptul de a solicita ștergerea datelor
dvs. personale fără întârzieri nejustificate. Acesta este cazul atunci când:
(i)
datele cu caracter personal nu mai sunt necesare în scopurile pentru care au
fost prelucrate,
(ii) vă
retrageți consimțământul și nu există un alt temei legal pentru prelucrare,
(iii)
v-ați opus prelucrării datelor dvs. cu caracter personal în scopuri de
marketing direct sau prelucrării bazate pe interesul legitim ca temei juridic
și nu putem demonstra motive pentru prelucrare care să prevaleze asupra
intereselor dvs., drepturilor și libertăților personale,
(iv)
prelucrarea nu are loc pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unor
drepturi legale,
(v)
datele cu caracter personal au fost prelucrate în mod ilegal sau
(vi)
datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații
legale.
Dreptul de opoziție
Aveți dreptul de a vă opune în orice moment prelucrării
datelor cu caracter personal ce se realizează în baza interesului legitim că temei
legal, inclusiv, de exemplu, crearea de profiluri. În plus, aveți întotdeauna
dreptul de a vă opune prelucrării datelor dvs. personale în scopuri de
marketing direct. În acest caz, vom înceta să prelucrăm datele cu caracter
personal, cu excepția cazului în care putem demonstra motive legitime pentru
prelucrare care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților
dumneavoastră sau dacă prelucrarea are loc pentru constatarea, exercitarea sau
apărarea unor pretenții legale.
Dreptul la restricționarea prelucrării
În anumite circumstanțe, aveți dreptul de a ne solicita
să restricționăm prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal. Acesta este
cazul atunci când
(i)
considerați că datele cu caracter personal nu sunt corecte și așteptați răspuns
al verificării noastre a exactității
datelor cu caracter personal,
(ii)
prelucrarea este ilegală și, în loc să ștergeți datele cu caracter personal,
doriți că prelucrarea să fie restricționată,
(iii) nu
mai avem nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar aveți
nevoie de ele pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unor pretenții
legale sau
(iv)
atunci când v-ați opus prelucrării pe baza unui interes legitim și așteptați un
răspuns cu privire la faptul dacă motivele noastre legitime prevalează asupra
celor ale dumneavoastră.
Dreptul la portabilitatea datelor
Atunci când datele cu caracter personal pe care ni le-ați
furnizat sunt prelucrate prin mijloace automatizate și pe baza consimțământului
dvs. sau pe baza unui contract cu dvs. că temei juridic, aveți dreptul de a
obține datele dvs. cu caracter personal într-un format utilizat în mod obișnuit
și care poate fi citit automat și de a solicita că aceste date cu caracter
personal să fie transmise unui alt operator.
Dreptul de a face plângere
Aveți dreptul de a depune plângere cu privire la
prelucrarea de către noi a datelor dumneavoastră cu caracter personal la
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter
Personal ce are sediul în Bdl. G-ral Gheorghe
Magheru nr. 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, România (in
continuare ANSPDCP).
Dacă aveți orice nelămuriri sau întrebări cu privire la
drepturile și prelucrarea datelor dumneavoastră personale sau dacă doriți să ne
adresați vreo solicitare sau să vă exercitați oricare din drepturile dumneavoastră
cu privire la prelucrarea datelor personale, vă rugam să ne contactați la sediul
nostru sau folosind metodele de contact din finalul prezentei informări.
Vă asigurăm că vom analiza fiecare întrebare și fiecare
solicitare și vă vom comunica răspunsurile și masurile luate în acest sens cat
mai rapid posibil, însă nu mai târziu de o lună de la momentul înregistrării
solicitării dumneavoastră. Dacă avem nevoie de mai multe informații din partea dumneavoastră
sau dacă întâmpinăm dificultăți în soluționarea cererii dumneavoastră, vă vom
informa fără întârziere și cu privire la această situație.
Dacă veți considera că nu am soluționat toate cererile dumneavoastră
sau sunteți nemulțumiți de răspunsurile care vă sunt oferite, puteți formula o
plângere către ANSPDCP sau vă puteți adresa instanțelor de judecată competente.
COOKIE-URI
Utilizăm cookie-uri și alte tehnologii de urmărire similare pentru a ne ajuta să facem site-urile noastre web funcționale prin activarea anumitor funcții, pentru a îmbunătăți site-ul web și pentru a realiza activități de marketing mai bune și mai bine personalizate. Pentru mai multe informații despre utilizarea cookie-urilor, vizitați Politica noastră privind cookie-urile.
CANALELE NOASTRE DE SOCIAL MEDIA
Prelucrăm în mod legitim datele cu caracter personal
accesate prin intermediul canalelor noastre de social media atât în scopul
promovării noastre și a proiectelor noastre cât și pentru a interacționa cu participanții
existenți, cei potențiali precum și partenerii noștri. Datele cu caracter
personal sunt prelucrate atât timp cât este necesar pentru a îndeplini
scopurile prelucrării. Pentru informații privind prelucrarea de către platforme
a datelor cu caracter personal în legătură cu vizita dvs. pe canalele noastre
de social media, cum ar fi Facebook Instagram, Linkedin, etc. vă rugăm să consultați politica de confidențialitate a platformelor
respective.
CÂT PĂSTRAM DATELE DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER
PERSONAL?
Dacă ați optat să primiți comunicări prin Newsletter, vom
stoca datele dumneavoastră pentru a vă furniza acest serviciu timp de 2 ani de
la ultima dumneavoastră interacțiune cu comunicările transmise. După trecerea
acestei perioade de 2 ani, vă vom solicita din nou consimțământul pentru ca dumneavoastră
să puteți beneficia în continuare de Newsletter dacă doriți acest lucru.
În orice caz și moment, dacă hotărați că nu mai doriți să
beneficiați de Newsletterul nostru și vă retrageți consimțământul, nu vom mai
prelucra datele dumneavoastră personale în acest scop.
Ca regulă generală, vom șterge datele dumneavoastră
personale atunci când acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile în care au
fost colectate sau când vă retrageți consimțământul în situația în care
prelucrarea datelor dumneavoastră se întemeiază pe consimțământ. Reprezintă
excepții de la această regulă cazurile în care prelucrarea datelor personale
este necesară în baza unor prevederi legale sau dacă suntem îndreptățiți să continuam
respectiva prelucrare. De asemenea, datele dumneavoastră personale vor putea fi
păstrate de către noi pentru o perioada mai mare față de cele indicate
anterior, numai în acele situații în care ștergerea imediată a acestora ar
necesita suprascrierea sistemelor noastre de back-up
și recuperare în caz de dezastru.
CE SE INTAMPLĂ CU DATELE PERSONALE ÎN RAPORT
CU ALTE PERSOANE?
HABITAT nu divulgă și nu transferă datele dumneavoastră
personale către terți. Cu titlu de excepție de la această regulă, în situațiile
în care divulgarea sau transferul se face în cadrul rețelei HABITAT, este
necesar ori dacă suntem obligați prin lege, va vom informa în cel mai scurt
timp posibil asupra acestui fapt, cu excepția cazului în care legea aplicabila
ne interzice sau ne împiedică să facem o astfel de informare.
In cazul în care vom divulga sau transfera datele dumneavoastră
personale către terți, vom face acest lucru cu respectarea dispozițiilor legale
aplicabile și cu adoptarea de masuri pentru protecția, integritatea și securizarea
acestora.
Pentru prelucrarea datelor personale putem folosi
persoane împuternicite, (cu titlu de exemplu: prestatori și furnizori de:
servicii IT, management de baze de date sau contacte, contabilitate,
organizatori de evenimente). HABITAT va încheia cu toți acești împuterniciți contracte
care reglementează regimul de prelucrare a datelor personale și asigură ca aceștia
își asumă obligațiile legale de prelucrare a datelor personale și oferă un
nivel adecvat de protecție și securizare al datelor personale și respectă întocmai
dispozițiile legale aplicabile în materie.
CUM SECURIZĂM DATELE CU CARACTER
PERSONAL?
Toate datele personale prelucrate de către HABITAT sunt
protejate împotriva amenințărilor, prin măsuri electronice și fizice de
securitate și infrastructură IT corespunzătoare, dar și prin proceduri interne
de management de personal și acces ce asigură descoperirea, notificarea și documentarea
oricăror eventuale încălcări ale securității datelor cu caracter personal.
În situația puțin probabilă
a unei încălcări a securității datelor dumneavoastră cu caracter personal, în cazul
în care descoperim o astfel de încălcare cu risc pentru drepturile și libertățile
dumneavoastră, vom notifica Autoritatea Națională de Supraveghere privind Prelucrarea
Datelor cu Caracter Personal (in continuare ANSPDCP), și vă vom informa cu
privire la aceasta situație.
ACTUALIZAREA PREZENTEI POLITICI:
Ne rezervăm dreptul de a modifica această Politică de
confidențialitate în orice moment. În cazul în care se modifică această
Politică de confidențialitate, vom publica Politica de confidențialitate
modificată pe www.habitat.ro, cu informații privind data la care modificările
vor intra în vigoare. În plus, putem notifica modificările și prin alte mijloace
adecvate.
Dacă nu ați găsit răspuns întrebărilor dumneavoastră în acest
document sau dacă aveți orice alte nelămuriri
cu privire la datele dumneavoastră personale și/sau modul în care le prelucrăm vă rugam să ne contactați folosind oricare din
metodele de mai jos
– adresa de e-mail: dataprotection@habitat.ro
– adresa de corespondență: Str. Naum Râmniceanu, nr. 45A,
et. 1, ap. 3, sector 1, București, 011616